Entertainment Programs for Orphans

Its one of the joy of orphans’ project titles and its aim to be bring joy and happiness to orphans’ hears in Eid Al-fitr and Al-Adha occasions, specially those who lost the joy of celebration or those who can’t afford to buy new clothes, neither the cost of theme parks entry charges.
Entertainment trips are approved by our school as part of psychological treatment for orphans, especially those who suffer from difficult conditions, as a result of the crisis they went through.
In the theme park, we hear children’s laughter, their hearts full of joy, reflect their innocent smiles and their hopes bloom with a bright future.
Croydon school for Arabic and Kurdish studies provides the necessary funds to cover the cost of clothes and gifts while the Nobles charitable foundation spend it on the project.

برامج ترفيهية للأيتام

أحد عناوين مشروع (فرحة يتيم)، ويهدف إلى إدخال الفرحة على قلوب الأيتام في مناسبات أعياد الفطر السعيد والأضحى المبارك، خاصةً لأولئك الأيتام الذين حُرموا فرحة الإحتفال بالعيد، أو لا يتمكنوا من شراء ملابس جديدة، أو عدم قدرتهم على دفع أجور رسم الدخول لمدن الألعاب. كما نظمنا فعاليات تتضمن اصطحاب الأيتام إلى المطاعم التي توفر غذاءً مناسباً للأطفال ومكاناً مخصصاً للعب، حيث يتناولون وجبات لذيذة في جوٍ من المرح والسرور، إذ أنه من النادر أن يحصل الأيتام على فرصة كهذه.
السفرات الترفيهية تعتمدها مدرستنا كجزءٍ من العلاج النفسي للأيتام، لا سيّما أولئك الذين يعانون من حالات نفسية صعبة ومعقدة جراء الأزمات التي مرّوا بها.
في مدينة الألعاب نسمع ضحكات الأطفال، وتتعالى صيحات فرحهم النابعة من القلب، وتتجلى ابتساماتهم البريئة، وتزهر معها آمالهم بغدٍ مشرق.

تقوم مدرسة كرويدن للدراسات العربية والكردية بتوفير الأموال اللازمة لشراء ملابس العيد والهدايا، وتقوم مؤسسة النبلاء الخيرية – بغداد بصرفها على المشروع.

0
Estimated number of orphans in Iraq