Educational  Projects for Orphans

Croydon School for Arabic and Kurdish Studies (CSAKS)  is committed to helping orphans complete their education through various means in addition to its primary role in teaching Arabic. Many orphans are forced to give up their education in order to financially support themselves or their remaining family members. Great opportunities in their lives are missed and they are unable to achieve their potential due to lack of education.
The Arabic school actively participates in helping orphans continue their education with the objective of opening their future to the great opportunities ahead. Also, through donations and gift aid projects, we are able to financially support people in need and those displaced in their own country.
Here are some of the services we provide within this project:

مشاريع التعليم للأيتام

منذ تأسيسها التزمت (مدرسة كرويدن للدراسات العربية والكردية) بمساعدة الأيتام أكمال تعليمهم من خلال مشاريع خيرية تعليمية مختلفة بالإضافة إلى دورها الأساسي في تعليم اللغة العربية لأبناء المهاجرين العرب في لندن.
 يضطر العديد من الأيتام في الدول التي تعاني من الحروب والنزاعات الداخلية إلى التخلي عن التعليم من أجل السعي لتقديم الدعم المالي لأنفسهم أو أفراد أسرهم، وهم بذلك يضيعون فرصاَ كبيرة في حياتهم مما يجعلهم غير قادرين على تحقيق طموحاتهم المستقبلية بسبب الافتقار إلى التعليم.

تشارك المدرسة العربية بدعم مشاريع متعددة هدفها المشترك هو مساعدة الأيتام لمواصلة تعليمهم وفتح آفاق جديدة في مستقبلهم وتوفير فرص كبيرة أمامهم ليعيشوا حياتهم بطريقة طبيعية.

التبرعات السخية من بعض المتمكنين في بريطانيا هي ما تمكّن المدرسة العربية تقديم الدعم المالي إلى الأيتام المحتاجين والنازحين داخل بلدهم.

أهم الخدمات التي نقدمها ضمن هذا المشروع الخيري هي:

دورات التعليم الفعّال للأيـتام

Creative Education for Orphans

توفير فرص التعليم للأيتام

Educational opportunities for Orphans

توفير المستلزمات المدرسية والقرطاسية

Stationery for Orphans

Croydon School

منذ تأسيسها التزمت المدرسة العربية مساعدة الأيتام اكمال تعليمهم من خلال مشاريع تعليمية خيرية رائدة